پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
اولین گام  رسوخ فناوری در حوزه عمران و ساختمان

اولین گام رسوخ فناوری در حوزه عمران و ساختمان

- 1402/10/21

نخستین نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور با هدف بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان خراسان رضوی در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

در این جلسه مسعود جمشیدیان، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان ضمن معرفی خدمات و رسالت شکل گیری پارک‌های علم و فناوری گفت: یکی از نگرانی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نبود فضای استقرار است که با حمایت و بررسی این مشکل، با توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان می‌توان استان خراسان رضوی را به مهد تکنولوژی در حوزه ساختمان تبدیل کرد.

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان با اشاره بر اهمیت افزایش تعاملات با کشورهای همسایه در اقتصاد کشور ادامه داد:  پارک علم و فناوری خراسان بازار بین‌المللی را به عنوان راهبرد در نظر گرفته است، زیرا این استان در دیپلماسی اقتصادی  پیشرو است و به همین نسبت افزایش تعاملات با همسایگان توانسته تاثیرات بسیار خوبی را بر شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی بگذارد و صادرات خارجی این شرکت‌ها در طی دو سال اخیر، حدود 10 برابر شده است.

در ادامه مسعود رستمی، مسئول حوزه ترویج و دانش‌بنیان ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان معاونت علمی گفت:  از اهداف ما بحث صنعتی کردن عمران و ساختمان و مصالح ساختمانی است.

وی افزود: در حال حاضر توجه ویژه بر مبحث نهضت ملی و ساخت مسکن و استفاده از فناوری‌ها در صنعتی سازی عمران و شهرسازی داریم و بر این اعتقادیم در حوزه متریال و تجهیزات جای پیشرفت زیاد است.

مسئول حوزه ترویج و دانش‌بنیان ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان معاونت علمی  افزود: نقطه گلوگاه ما هزینه تمام شده است که باید به آن توجه کرد و در پروژه‌های مشارکتی راحت تر می‌توان به ورود فناوری تمرکز کرد و سعی داریم به مرور از تکنولوژی‌ها استفاده کنیم تا بحث هزینه کنترل شود .

شایان ذکر است در این نشست به معرفی دستاورد شرکت‌های نیکا رادین چین رسام، نگین سامانه هوشمند پاژ، آرتاپرگاس، آرتیمان هوشمند سپهر، مهار موج توسعه صنعت شرق، فناوران ساخت هوشمند فردوسی، نوآوران مبتکر صنعت، پیشرو سازه بارثاوا، بستر الکترونیک هوشمند سپاد، نسین تلکان، پویا پردازش تیزبین، یسنا پارس، ایده پردازان خانه مدرن پارس پرداخته شد.

دانلود پیوست خبر
رضا قاضی خانی رضا قاضی خانی مسعود جمشیدیان مسعود جمشیدیان ابوذر امینی ابوذر امینی